Gubben tittade upp från TravRonden:
- Du, det här är det bästa reportaget som stått i den här tidningen. Så här borde Bodentravet göra.
Det han refererade till var Rondens artikel om tre killar som aldrig varit på trav och hur de tyckte att det var att besöka Solvalla för första gången.
MYCKET LÄRORIKT för oss travfolk!!!
- Men varför inte först diskutera och definiera vad som är drömpubliken - är det barnfamiljer, tjejer eller företagare eller vad? Och sedan ragga ihop ett gäng travnoviser ur den gruppen och ta dem till banan och höra vad de tycker.
Instämmer helt med gubben. Undrar hur TravRondens artikelns slutsatser hade sett ut om travnoviserna varit ett spellovligt ungdomsgäng, bara tjejer, barnfamiljer eller... Kanske deras feedback hade varit nåt helt annat?!
TIPS till Norrbottens travsällskaps styrelse är att
- dra lärdom av reportaget i TravRonden.
- definiera drömpubliken
- Använda arbetssättet till att göra en MYCKET BILLIG marknadsundersökning av den publikgrupp som skall erövras och bli morgondagens drömpublik.
- Använd resultatet till att göra en drive för att få hit den nya publiken - skapa travbesök på besökarnas villkor.
Kommentar med förslag på hur man kan avhjälpa publikplatsdöden finns i GÄSTBOKEN!